-->

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Μισθολόγιο δύο ταχυτήτων στο Δημόσιο. Μειώσεις σε αποφοίτους Λυκείου και σε αυτούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης για...δικαιοσύνη και ισότητα!

Παρακάτω το δημοσίευμα του Βήματος για το επιχειρούμενο νέο μισθλόγιο στο Δημόσιο.
Είναι φανερό πως "ρίχνουν" στην πιάτσα μέσω των "παπαγάλων" το σχέδιο για να μετρήσουν αντιδράσεις. Να εκτιμήσουν δηλαδή αν θα καταφέρουν να το περάσουν με τη μία, ή αν πρέπει να προτιμήσουν μια πιο light εκδοχή σε πρώτη φάση. Για άλλη μια φορά να το πούμε: Μα καλά αυτο το Βήμα δημοσιεύει μια είδηση "τεφαρίκι". Δεν έχει καμμιά περιέργεια, γνώμη για τα επιχειρήματα των κυβερνητικών παραγόντων που το προωθούν;
ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΗΛΙΘΙΟΥΣ ΠΙΑ;
Τέλος πάντων, θα ανεβάσουμε και άλλες σχετικές ειδήσεις με το θέμα καθώς μπορεί να εξελιχθεί θέμα...Ζωής και Θανάτου για μας και τις οικογένειες μας
(Περιοριστήκαμε πάντως να "κοκκινήσουμε" τα σημεία εκείνα που αντίθετα από την εφημερίδα μας έκαναν εντύπωση...και να γράψουμε μερικά μπλέ σχόλια!

Μισθολόγιο δύο ταχυτήτων στο Δημόσιο
Μειώσεις σε αποφοίτους Λυκείου και σε αυτούς της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
Μπροστά σε μια νέα ανατροπή των αποδοχών τους θα βρεθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι καθώς η κυβέρνηση, πιεζόμενη από την τρόικα, αλλά και από τις μεγάλες ανισότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν στο Δημόσιο και στην οικονομία,( Δηλαδή έχει δίκιο η Τρόϊκα! παίρνουμε πολλά ...) προτίθεται να αλλάξει ως το τέλος του έτους το ενιαίο μισθολόγιο.

Η κατεύθυνση είναι σαφής: οι μισθοί των υπαλλήλων υποχρεωτικής εκπαίδευσης (του Γυμνασίου) και αυτών που έχουν τελειώσει μόνο το Λύκειο να υποχωρήσουν στα επίπεδα των αμοιβών του ιδιωτικού τομέα. (Δηλαδή το ότι παίρνουν ψίχουλα οι υπάλληλοι του Ιδιωτικού Τομέα ειναι ΟΚ; Δεν περνάει δηλαδή από κανένα φωστήρα η σκέψη οι ισότητα να γίνει πρός τα πάνω; Θα ήταν παράλογο να παίρνουμε μισθό για να ζούμε;)Από τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα πριμοδοτηθούν οι αποδοχές των εργαζομένων ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και των εργαζομένων στην εκπαίδευση και στην Υγεία.

Η εξίσωση είναι δύσκολη, δημιουργεί προφανείς αντιθέσεις,(Μα μερικές αράδες πρίν δεν λέγατε πώς το θέμα είναι να έρθει η ισότητα; - θα μας τρελλάνετε;) αλλά θεωρείται από τους ξένους και κυρίως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κορυφαία διαρθρωτική αλλαγή στην ελληνική οικονομία.

Η μελέτη για την παρουσίαση του νέου μισθολογίου, την οποία εκπονούν εμπειρογνώμονες (Πάντα χρειάζεται η επιστημονική σάλτσα, διότι δεν είναι πολιτικό το θέμα, σου λέει ο άλλος...είναι επιστημονικό !) των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ως τον Σεπτέμβριο.

Οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από τους υπουργούς Διοικητικής ΜεταρρύθμισηςΚυριάκο Μητσοτάκη και αναπληρωτή Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα είναι οι εξής:

1. Να διευρυνθεί η διαφορά μισθού μεταξύ των εργαζομένων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης
, ώστε να υπάρξει κίνητρο προσέλκυσης στο Δημόσιο εργαζομένων υψηλού μορφωτικού επιπέδου.

2.
 Να μειωθεί αισθητά ο εισαγωγικός μισθός των υπαλλήλων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ο οποίος μετά τις μειώσεις βρίσκεται στα 780 ευρώ τον μήνα, ώστε να πλησιάσει τον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα που έχει καθοριστεί νομοθετικά στα 580 ευρώ τον μήνα και 540 ευρώ για τους νέους κάτω των 25 ετών, προκειμένου να μην υπάρχει το φαινόμενο των «εργαζομένων δύο ταχυτήτων» στην ελληνική οικονομία, όπου μάλιστα οι κατά τεκμήριο λιγότερο παραγωγικοί υπάλληλοι του Δημοσίου αμείβονται περισσότερο. (Μπά; και ποιός καθορίζει το "κατά τεκμήριο" κουμπάρε; Και πως τη μέτρησατε την παραγωγικότητα στο Δημόσιο; Έχει κανά ειδικό εργαλείο η Τρόϊκα;)

Η κατεύθυνση είναι να «υπάρξει ισότιμη αντιμετώπιση εργαζομένων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».

3.
 Η μείωση του μισθού των υπαλλήλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποτελεί το 35% των εργαζομένων στο Δημόσιο, θα είναι αισθητή αλλά μικρότερη από την προηγούμενη κατηγορία. Σήμερα ο εισαγωγικός μισθός τους είναι 858 ευρώ.

Στόχος είναι να ανοίξει η μισθολογική ψαλίδα μεταξύ εργαζομένων δευτεροβάθμιας και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και να εξοικονομηθούν τα κονδύλια που θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να αυξήσει τους μισθούς δασκάλων, καθηγητών και νοσηλευτών που δεν υπάγονται σε ειδικό μισθολόγιο και αμείβονται όπως οι υπάλληλοι γραφείου.(Κανένα σχόλιο επ' αυτού παιδιά, δε θύμησε σε κανένα στέλεχος της εφημερίδας κανιβαλισμό;)

4.
 Η επαναφορά του ετήσιου μπόνους μόνο για τους παραγωγικούς υπαλλήλους, το ποσό του οποίου θα προκύψει από τη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων των δύο εκπαιδευτικών κατηγοριών, υποχρεωτικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το μπόνους που έχει περιγραφεί ως «μισό δώρο» είναι το Κίνητρο Επίτευξης Στόχου (ΚΕΣ) και το Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικού Στόχου (ΚΕΔΣ) ύψους 268 εκατ. ευρώ ετησίως, τα οποία προβλέπονταν, αλλά «πάγωσαν» στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα γιατί δεν ήταν δυνατή η στοχοθεσία, λόγω έλλειψης περιγραφής του έργου και των αρμοδιοτήτων των υπαλλήλων.(Οχι δεν κάνουν πλάκα! τα λένε σοβαρα!)

Αντί αυτών των κινήτρων απόδοσης έμεινε η «προσωπική μισθολογική διαφορά», η οποία κάλυψε ένα μέρος των απωλειών που είχαν οι δημόσιοι υπάλληλοι από τις περικοπές.

Πέραν των γενικών αυτών κατευθύνσεων στις οποίες επιμένει η τρόικα και δίνει μεγάλο βάρος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όχι για δημοσιονομικούς λόγους, αφού δεν ζητείται να μειωθεί το συνολικό ύψος της μισθοδοσίας στο Δημόσιο, που ανέρχεται ετησίως στα 16 δισ. ευρώ, είναι να υπάρξει ανανέωση προσωπικού και αλλαγή νοοτροπίας στο Δημόσιο. Οι παρεμβάσεις αυτές θεωρούνται η μεγάλη διαρθρωτική αλλαγή για τη χώρα μας.(Ναι γειά σου, αυτό λέμε και μείς ! Θέλουν να μας απολύσουν όλους μέσω αξιολογήσεων και να πάρουν φτηνότερους! Α και λίιγους ποιό ακριβούς να κάνουν τα μαντρόσκυλα!)

Σε αυτό το πλαίσιο στο τραπέζι βρίσκονται ακόμη «καυτά θέματα» που είναι:
  • Η άμεση κατάργηση της προσωπικής διαφοράς που λαμβάνουν κατά κύριο λόγο οι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών και διανομή του ποσού αυτού στους κατηγορίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ώστε να μπορέσει η δημόσια διοίκηση να προσελκύσει στελέχη σε ειδικές κατηγορίες προσωπικού που ενώ είναι ενταγμένες στο ενιαίο μισθολόγιο θα έπρεπε να αμείβονται με ειδικό μισθολόγιο, καθώς επιτελούν ειδικό έργο, όπως τα στελέχη μηχανοργάνωσης.
  • Η δημιουργία ειδικού μισθολογίου για δασκάλους και καθηγητές στην Παιδεία και νοσηλευτές στην Υγεία.(Εγώ τώρα γιατί θυμήθηκα πως όταν ερχόταν το μισθολόγιο που μας τάραξε στην περικοπή είχε πέσει σύρμα πως οι ... χαμηλόμισθοι - πχ βοηθοί θαλάμου και κλητήρες θα έπαιρναν αύξηση! το θυμάστε;)
Πέραν των αλλαγών στο ενιαίο μισθολόγιο και μετά τις δικαστικές αποφάσεις που έκριναν αντισυνταγματικές τις προηγούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις για τις μειώσεις αποδοχών στους ενστόλους και στους δικαστικούς που αποφασίστηκαν το καλοκαίρι του 2012, η κυβέρνηση θα επανεξετάσει τα ειδικά μισθολόγια κάτω από το νέο καθεστώς και τα νέα δεδομένα.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από την τρόικα και συνάμα οι λύσεις που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών ώστε να μην ανατραπούν οι δημοσιονομικοί στόχοι και οι «οροφές» για τη μισθολογική δαπάνη από την καταβολή αναδρομικών και επαναφορά μισθών και συντάξεων στο παλιό μισθολόγιο είναι οι εξής:

1. 
Να δημιουργηθεί το νέο μισθολόγιο των ενστόλων που θα καταργεί τις μισθολογικές προαγωγές (ήταν στο προηγούμενο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα και αφαιρέθηκε έπειτα από πολιτικές πιέσεις στην κυβέρνηση). Ετσι οι ένστολοι θα προσπαθούν περισσότερο να πάρουν τις προαγωγές τους, καθώς δεν θα προκύπτει αυτόματη αύξηση του μισθού αν δεν προαχθούν.

2. 
Να μελετηθούν προσεκτικά το ζήτημα και οι αμοιβές των δικαστικών και να δοθεί συναινετική λύση στις διαφορές που υπάρχουν.

3. Να δημιουργηθεί ειδικό μισθολόγιο για τους εκπαιδευτικούς και τους νοσηλευτές ώστε η κυβέρνηση να δώσει στίγμα κοινωνικής ευαισθησίας, με έμφαση στην Υγεία και στην Παιδεία. (και άμα δώσει λεφτά στις πολυπληθέστερες ομάδες Δημοσίων Υπαλλήλων, πόθεν θα προκύψει η οικονομία για να μοιράσει τα "μπόνους" παιδιά; Εδώ μας έχουν τρελλάνει στις απολύσεις-καταργήσεις-διαθεσιμότητες σε Παιδεία και Υγεία, τώρα θα αρχίσει να μοιράζει λεφτα;)

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται ότι σήμερα ο νεοπροσλαμβανόμενος δάσκαλος αμείβεται όσο και ο νεοπροσλαμβανόμενος διοικητικός υπάλληλος σε δήμο της επαρχίας που δεν έχει ουσιαστικό αντικείμενο εργασίας.

Επιπλέον, σήμερα ο υπάλληλος του υπουργείου Οικονομικών (ακόμη και κάποιος που εργάζεται σε Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου μιας επαρχιακής πόλης με περιορισμένο έργο και ευθύνη) αμείβεται σήμερα με 500 ως 700 ευρώ περισσότερα από τον δάσκαλο.(Αυτό τελικά δεν είναι νέο μισθολόγιο, είναι νέο διαιτολόγιο αφού μάλλον θέλουν να τρώμε όχι για να χορτάσουμε αλλά ανάλογα με το πόσο "σπουδαία" δουλειά κάνει ο καθένας. Από την άλλη για να ισοφαριστεί η "αδικία" δεν σας πέρασε από το μυαλό να αυξηθεί ο μισθός του δάσκαλου;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.