-->

Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2017

ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΙ ΛΙΣΤΕΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ>

Τρεις μήνες διορία στους διοικητές των δημόσιων νοσοκομείων για να οργανώσουν τις λίστες χειρουργείων



Τον Μάρτιο του 2016, με πρωτοβουλία του υπουργού Υγείας, Ανδρέα Ξανθού συγκροτήθηκε μια άτυπη ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχαν διοικητές νοσοκομείων και Υγειονομικών Περιφερειών , νομικοί και υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου με στόχο τη διαμόρφωση σχεδίου για την κατάρτιση και την οργάνωση της Λίστας Χειρουργείου. Στις 26 Σεπτεμβρίου , το υπουργείο Υγείας εισήγαγε το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης σε δημόσια διαβούλευση η οποία ολοκληρώθηκε στις 3 Οκτωβρίου.
Με την ανάρτηση της λίστας στο διαδίκτυο ο ασθενής θα ενημερώνεται για την αναμονή ανά τμήμα και ανά νοσοκομείο. Από τη Λίστα εξαιρούνται τα επείγοντα περιστατικά τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Ωστόσο και αυτές οι επεμβάσεις θα δημοσιοποιούνται κάθε 15 μέρες στον ιστότοπο κάθε νοσοκομείου.
Μετά από γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, αποφασίστηκε ο ασθενής να ενημερώνεται  για τη σειρά κατάταξής του από έναν αριθμό που θα του δίνει το νοσοκομείο, θα είναι μοναδικός και δεν θα προέρχεται από τον ΑΜΚΑ, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί. Με αυτό τον τρόπο δεν θα είναι σε καμία περίπτωση δυνατός ο προσδιορισμός της ταυτότητας του ασθενή.
Τέλος, για την ισότιμη  πρόσβαση των ασθενών, καθορίστηκαν πέντε κατηγορίες χειρουργικών επεμβάσεων με βάση: α) τα συμπτώματα, τη δυσλειτουργία και την εξέλιξη της νόσου και
β) την εκτιμώμενη δυνατότητα χρόνου αναμονής.
Οι ασθενείς που θεωρούν ότι παραβιάζεται η σειρά προτεραιότητας θα μπορούν να υποβάλουν καταγγελία στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ασθενών που θα λειτουργεί σε κάθε νοσοκομείο (η σχετική Υπουργική Απόφαση για τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ασθενών αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες μέρες).
Από: iatropedia (Μαρία Τσιλιμιγκάκη)
Απορία: Καλή ιδέα είναι η λίστα, εφ' όσον δεν είναι δυνατό να μην υπάρχει αναμονή. Όμως πέρα από από αυτό το "τυπικό" νοικοκύρεμα, ποιό ακριβώς πρόβλημα έρχεται να λύσει; Μήπως θα πάψει το σύστημα να μετατρέπει τους ασθενείς σε πελάτες; Μήπως δηλαδή θα σταματήσουν τα τακτικά περιστατικά να μετατρέπονται σε έκτακτα και να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα, ανάλογα το φακελάκι; Δε θα ήταν χρησιμότερο να το ελέγξει κάποιος αυτό; Αλλά ποιός; και με ποιό τρόπο;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου