Όπως αναφέρεται στην τροπολογία, "Με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας είναι δυνατή οποτεδήποτε η διακοπή, λήξη θητείας ή παύση Διοικητών ή Αναπληρωτών Διοικητών των νοσοκομείων, αζημίως για το Δημόσιο, καθώς και ο ορισμός νέων Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου. Στην απόφαση διακοπής, λήξης θητείας ή παύσης Διοικητή ή Αναπληρωτή Διοικητή νοσοκομείου μπορεί να ενσωματώνεται και η απόφαση διορισμού του αντικαταστάτη τους. Η θητεία των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών ορίζεται διετής".
Στο σχέδιο νόμου "Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Ελληνικής ιθαγένειας – Ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Οδηγιών 2011/98/ΕΕ σχετικά με την ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλος και 2014/36/ΕΕ σχετικά με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής πολιτών τρίτων χωρών με σκοπό την εποχιακή εργασία και άλλες διατάξεις¨και στην αιτιολογική έκθεση άρθρο 1 αναφέρεται:
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Με δεδομένες αφενός την ανυπέρβλητη ανάγκη εύρυθμης λειτουργίας των δημόσιων Νοσοκομείων της χώρας, η οποία καθιστά επιτακτική την αποτελεσματική λειτουργία των διοικήσεών τους, και αφετέρου τη δυσλειτουργία που υφίσταται και θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την προστασία του δικαιώματος της υγείας των πολιτών, λόγω της αδυναμίας άσκησης εκ μέρους των Διοικητών των καθηκόντων τους, κρίνεται αναγκαίο να παρασχεθεί η νομοθετική εξουσιοδότηση στον Υπουργό Υγείας ώστε να δύναται να παύσει με απόφασή του τους υφιστάμενους Διοικητές και Αναπληρωτές Διοικητές των Νοσοκομείων καθώς και να ορίσει νέους, σύμφωνα με τα αξιολογικά κριτήρια της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του νόμου 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41).
Η πρόβλεψη διετούς θητείας των Διοικητών και των Αναπληρωτών τους αποσκοπεί στην παροχή ικανού χρονικού διαστήματος κατά το οποίο τα μεν Νοσοκομεία θα λειτουργήσουν με ένα σταθερό καθεστώς διοίκησης, το δε Υπουργείο Υγείας θα μπορέσει να επεξεργαστεί και θεσμοθετήσει ένα αξιόπιστο, πραγματικά αξιοκρατικό αλλά ταυτόχρονα και εφαρμόσιμο σύστημα αξιολόγησης και επιλογής των υποψηφίων Διοικητών. Και αυτό είναι αναγκαίο να γίνει διότι, όπως και η έως σήμερα εμπειρία κατέδειξε, η Επιτροπή της παρ. 5 του άρθρου 2 του νόμου 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41) ήταν καθαρά τυπική και δεν επιτέλεσε στην ουσία το έργο που της είχε ανατεθεί, εφόσον δεν προέβη σε πραγματική αξιολόγηση /κρίση των υποψηφίων με βάση τα προσόντα τους και περιορίστηκε απλώς στη σύνταξη προσχηματικού – αλφαβητικού και όχι αξιολογικού – καταλόγου, με αποτέλεσμα ο διορισμός των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών των Νοσοκομείων που ακολούθησε να μην χαρακτηρίζεται από διαφάνεια και αξιοκρατία. Περαιτέρω, η όλη διαδικασία της επιλογής και του διορισμού των Διοικητών και των Αναπληρωτών Διοικητών πρέπει να επιταχυνθεί και απλοποιηθεί ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη συνέχεια της λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων. Κατόπιν αυτών, και για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα μέχρι την κατάρτιση του νέου συστήματος αξιολόγησης και επιλογής, κρίνεται αναγκαία η δυνατότητα ευέλικτης αλλά και αξιοκρατικής επιλογής Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών Νοσοκομείων, με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας.
2. Λόγω της κατάργησης της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του νόμου 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41) απαιτείται αναρίθμηση των παραγράφων 6 και 6ατου ίδιου άρθρου.
ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ -ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
1. Με την παρ. 1 του άρθρου της τροπολογίας καταργείται η διάταξη της
παραγράφου 5 του άρθρου 2 του ν. 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4132/2013 (ΦΕΚ Α’59), η οποία έχει ως εξής:
“Άρθρο 2 Νοσοκομεία Ε.Σ.Υ. – Ενιαία Ν.Π.Δ.Δ.
5. Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης συστήνει Επιτροπή αποτελουμενη από τον αρμόδιο για το Ε.Σ.Υ.Κ.Α. Γενικό Γραμματέα ΥΥΚΑ, τον Πρόεδρο του ΚΕ.Σ.Υ., έναν καθηγητή ή αναπληρωτή καθηγητή της ΕΣΔΥ ή ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ με συναφές αντικείμενο, έναν αντιπρόεδρο ή σύμβουλο του ΑΣΕΠ και ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του ιδιωτικού τομέα, με αντικείμενο μη συναφές με τις μονάδες υγείας. Κατόπιν προσκλήσεως του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για εκδήλωση ενδιαφέροντος, η ως άνω Επιτροπή συντάσσει κατάλογο αξιολόγησης των υποψηφίων και εισηγείται στον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο οποίος και διορίζει τους Διοικητές και Αναπληρωτές Διοικητές.”
2. Με την παρ. 2 του άρθρου της τροπολογίας αντικαθίσταται η
διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41), η οποία έχει ως εξής:
“Άρθρο 2 Νοσοκομεία Ε.Σ.Υ. – Ενιαία Ν.Π.Δ.Δ.
6. Η θητεία των ανωτέρω είναι τριετής, στην αρχή της οποίας υπογράφουν σύμβαση αποδοτικότητας με βάση τα προβλεπόμενα στο ν. 2889/2001. Ετήσιες εκθέσεις προόδου υποβάλλονται στην ανωτέρω Επιτροπή από τη Διοίκηση των ΥΠε. Η Επιτροπή αξιολογεί ετησίως και δύναται να εισηγείται στον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης την αυτοδίκαιη και χωρίς αποζημίωση διακοπή της θητείας Διοικητή ή αναπληρωτή Διοικητή με βάση την τεκμηρίωση και την αποδοχή της ως άνω έκθεσης προόδου ή και άλλα στοιχεία. Στην απόφαση διακοπής, λήξης θητείας ή παύσης Διοικητή ή αναπληρωτή Διοικητή νοσοκομείου χωρίς αποζημίωση μπορεί να ενσωματώνεται και η παύση διορισμού του αντικαταστάτη τους.”
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ Άρθρο
1. Η παράγραφος 5 του άρθρου 2 του ν. 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41), όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4132/2013 (ΦΕΚ Α’59), καταργείται.
2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 2 του ν. 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41) αναριθμείται σε παράγραφο 5 και αντικαθίσταται ως εξής:
«Με αποφάσεις του Υπουργού Υγείας είναι δυνατή οποτεδήποτε η διακοπή, λήξη θητείας ή παύση Διοικητών ή Αναπληρωτών Διοικητών των νοσοκομείων, αζημίως για το Δημόσιο, καθώς και ο ορισμός νέων Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου. Στην απόφαση διακοπής, λήξης θητείας ή παύσης Διοικητή ή Αναπληρωτή Διοικητή νοσοκομείου μπορεί να ενσωματώνεται και η απόφαση διορισμού του αντικαταστάτη τους. Η θητεία των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών ορίζεται διετής.»
3. Η παράγραφος 6α του άρθρου 2 του ν. 4052/2012 (ΦΕΚ Α’41) αναριθμείται σε παράγραφο 6.
Αθήνα. 06-2015
ΕΚΘΕΣΗ
Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 75 παρ. 2 του Συντάγματος)
Επί τροπολογίας στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας – Ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Οδηγιών 2011/98/ΕΕ σχετικά με την ενιαία διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση στους πολίτες τρίτων χωρών ενιαίας άδειας διαμονής και εργασίας στην επικράτεια κράτους μέλους και σχετικά με κοινό σύνολο δικαιωμάτων για τους εργαζομένους από τρίτες χώρες που διαμένουν νομίμως σε κράτος μέλος και 2014/36/ΕΕ σχετικά με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής πολιτών τρίτων χωρών με σκοπό την εποχιακή εργασία και άλλες διατάξεις»
1. Με την προς ψήφιση τροπολογία καταργείται η επιτροπή που εισηγείται στον Υπουργό Υγείας το διορισμό ή τη διακοπή της θητείας των Διοικητών και Αναπληρωτών Διοικητών των νοσοκομείων, ενώ παρέχεται στον Υπουργό η εξουσιοδότηση για διακοπή, λήξη θητείας ή παύση των υφισταμένων και διορισμό νέων. Η θητεία τους ορίζεται σε δύο (2) έτη, αντί για τρία (3) που είναι σήμερα.
2. Από την προτεινόμενη προσθήκη δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Από:Μαρία Τσιλιμιγκάκη (iatropedia)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.